Aukcia, na ktorej bol tento mercedes vydražený, sa uskutočnila 5. mája v
nemeckom Stuttgarte. Mohli sa na nej zúčastniť len pozvané osoby.
Automobil Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé kúpil v aukcii súkromný
zberateľ. Suma, za ktorú sa toto auto predalo, až trikrát prevýšila
doterajší rekord z roku 2018, keď sa za 48 miliónov dolárov predalo
Ferrari 250 GTO.
Podľa aukčného domu sa auto vďaka cene, za ktorú bolo vydražené,
umiestnilo medzi "top 10 najcennejších položiek, aké boli kedy na aukcii
predané v akejkoľvek zberateľskej kategórii". Podľa AFP by sa tento
Mercedes-Benz v tomto pomyselnom rebríčku mohol umiestniť na šiestom
alebo siedmom mieste, pričom na jeho čele je obraz Leonarda da Vinciho s
názvom Salvator Mundi, ktorý sa v roku 2017 vydražil za rekordných
450,3 milióna dolárov.
Vydražený automobil je jedným z len dvoch prototypov, ktoré
Mercedes-Benz vyrobil, a je pomenovaný po jeho dizajnérovi a vtedajšom
vrchnom inžinierovi tejto automobilovej značky Rudolfovi Uhlenhautovi,
uvádza Sotheby's.
"Kupec súhlasil, že 300 SLR Uhlenhaut Coupé bude aj naďalej možné
vystavovať pre verejnosť pri špeciálnych príležitostiach, zatiaľ čo
druhý originálny model 300 SLR Uhlenhaut Coupé zostáva vo vlastníctve
spoločnosti a bude naďalej vystavovaný v Múzeu značky Mercedes-Benz v
Stuttgarte," uvádza aukčný dom.
Výťažok z aukcie bude podľa Sotheby's použitý na založenie svetového
fondu Mercedes-Benz pre financovanie environmentálnej vedy a výskumu
dekarbonizácie.
Sotheby's dodáva, že model 300 SLR bol navrhnutý na základe
pretekárskeho auta Mercedes-Benz W196 R, v ktorom v rokoch 1954 a 1955
vyhral pretekár Juan Manuel Fangio preteky Formula 1.
V júni 1955 však osud modelu 300 SLR poznačila tragédia, keď pri nehode
počas pretekov 24-hodín Le Mans zahynul v aute tejto značky francúzsky
jazdec Pierre Levegh a spolu s ním 83 divákov. Ide pritom o
najsmrteľnejšiu nehodu v histórii automobilových pretekov, ktorá
prinútila Mercedes-Benz stiahnuť sa na niekoľko rokov z tohto športu.